Jak probíhá typická zakázka s naší firmou
1. První telefonát nebo e-mail
Každá zakázka začíná tím, že nám zákazník zavolá nebo napíše email. Občas tomuto kroku předchází žádost o zaslání předběžného rozpočtu rekonstrukce na e-mail.
Popovídáme si o chystané rekonstrukci a domluvíme si první schůzku přímo na místě rekonstrukce.
2. První schůzka na místě rekonstrukce
Na místo rekonstrukce přijede autorizovaný inženýr, který si nejdříve pohovoří s investorem o jeho požadavcích na rekonstrukci a následně si důkladně prohlédne místo rekonstrukce. Posoudí jeho technický stav, zváží prostorové možnosti a provede potřebná měření. Následuje opět konzultace s investorem, během které autorizovaný inženýr navrhne několik možných řešení a poradí zákazníkovi, jaké materiály je vhodné použít. Vždy nalezne optimální řešení s ohledem na finanční možnosti investora.
Poznámka: Vždy doporučuji našim zákazníkům, aby alespoň zevrubně sepsali své požadavky, načrtly své představy o novém půdorysu apod. Následné plánování rekonstrukce je potom snažší a rychlejší. Pro představu se podívejte na zadaní rekonstrukce bytu, které nám předal jeden z našich zákazníků. K zadaní přiložil také svoji představu o budoucího půdorysu.
3. Vypracování podrobného položkového rozpočtu rekonstrukce (cenové nabídky)
Zákazník obvykle potřebuje několik dní na promyšlení jednotlivých návrhů a na výběr stavebních materiálů a zařizovacích předmětů. Během této doby probíhá mezi autorizovaným inženýrem a investorem elektronická nebo telefonická komunikace, díky které si investor ujasňuje své představy o budoucí rekonstrukci. Autorizovaný inženýr pomůže zákazníkovi vybrat vhodné sanitární vybavení, podlahové krytiny, vhodné barvy a malby, kování, dveře a futra, obklady i dlažbu, střešní krytinu apod.
Jakmile je zákazník rozhodnutý o výsledném řešení rekonstrukce a vybral si již konkrétní vybavení, vypracuje pro něj autorizovaný inženýr během několika následujících dnů podrobný rozpočet, ve kterém budou po položkách rozepsané ceny jednotlivých prací, materiálů a zařizovacích předmětů. Výsledná cena v rozpočtu je konečná a bez souhlasu zákazníka se již nebude měnit. Je ovšem běžné, že zákazník před začátkem samotné realizace změní názor a vybere si jiné řešení nebo např. jiné obklady nebo vanu, a potom je nutné na přání zákazníka rozpočet upravit.
Poznámka: Podívejte se prosím do sekce ceny, abyste si udělali představu o tom, jak takový rozpočet vypadá. U každého rozpočtu také nalezneté mé komentáře pro jeho lepší pohopení.
4. Uzavření smlouvy o dílo s přiloženým položkovým rozpočtem
Po schválení rozpočtu zákazníkem následuje uzavření smlouvy o dílo. Ke smlouvě je přiložený zákazníkem schválený položkový rozpočet, který je pro nás závazný, a který je bez souhlasu zákazníka neměnný. Dále jsou ve smlouvě uvedené přesné termíny, do kterých se zavazujeme rekonstrukci dokončit. Součástí smlouvy o dílo jsou také platební podmínky, záruky a další důležité podrobnosti, na kterých se obě strany dohodnou.
Poznámka: Jako příklad uvedu smlouvu o dílo, kterou jsem uzavřel s jednou z našich zákaznic. Obsah smlouvy se ovšem může lišit v závislosti na rozsahu konkrétní zakázky, požadavcích zákazníka apod.
5. Vystavení první zálohové faktury
Po podpisu smlouvy o dílo je zákazníkovi předána první zálohová faktura, která je splatná v domluveném termínu. Výše zálohy je obvykle 45 % z celkové ceny zakázky. Zálohu zákazník složí několik týdnů před zahájením stavebních prací, abychom mohli nakoupit zařizovací předměty, obklady a další potřebný materiál k rekonstrukci. Faktura je proplatitelná bankou ze stavebního spoření či hypotéky.
Veškeré vybavení nakoupíme a dopravíme na místo rekonstrukce za ceny, za které by dané vybavení nakoupil i sám zákazník a navíc mu zajistíme cenu nižší o 5 % díky snížené sazbě DPH 15 %.